Monday, November 9, 2009

anak ustaz

when i was posted in the same school with abi

mula-mula dapat tau sekolah mane kena posting, mmg terghezut.mane tak terkejut kalau dapat posting same sekolah dgn abi.punya laa byk sekolah kat daerah ni, sekolah tu jugak yg aku kena..alamdulillah, rezeki dari ALLAH sape yg tahu kan??


situasi 1
masa nak memperkenalkan diri di kalangan guru2.anak bapak, anak bapak..adeiii.cikgu2 blkg dah bersorak cakap aku anak bapak.huhu...boleh x kalau kina nak memperkenalkan diri sebgai kina dan bukan anak bapak or anak ust

situasi 2
aku bawak 2buah beg.lagi satu beg laptop.tgh jalan nak pi ofis, cikgu tegur.weh..banyaknya beg ko, bawak beg ust ke??huhuhu.how i want to clearify...just smile


situasi 3
makan kat kantin dgn kwan2.abi masuk.kina buat muka slambe je.abi pun buat muka slumber je.cikgu lain yg busy body.heisshh..ust ni, anak dia makan, dia nak makan sekali.

situasi 4
kina esok tlg hantar student ok??what???kina kena hantarstudent??huhuh..xdak pnglaman.camner nak hntar students utk solar car race, sorg pulak tu...
ok kan???saya dah mintak izin kat ust nak suruh sakinah bawak student pi solar car race.
hmmmm....ok je.kalau dah cakap mintak izin kat ust, aku xbuleh nak buat ape dah.huhu..xpela.cari pglman kan??thanks god

situasi 4
kina tlg jaga SPM ok??saya dah cakap kat ust, ust cakap ok je.bagi budak tu pngalaman sikit.
huh....hahahahah...aku pun tergelak sorg2.layak ke aku ni nak jaga SPM.tak pe.cari pglaman kan???

situasi 5
masa nak introduce self in front of student.
'saya perkenalkan cikgu baru.sakinah bt .......hmmm...ni anak ust ........tak boleh kacau2 tau.'
uhh....masuk kelas, student pun bertanya...
'cikgu anak ust .......... ke??'

oklaaa....sekolah ni mmg best.semua best.semoga aku pun akan jadi cikgu yg best demi agama, bangsa dan negara

2 comments:

Asrari said...

salam kak kinah. dah lama nk komen, tapi tak sempat..hehe..sronok kan dpt dekat. teringat dlu time kak praktikum, ada problem sket kan. betapa Allah maha pemurah. Dia uji dulu hambaNya sblm Dia nak bagi something yg lain. Allah tau yg terbaik buat kita =)

myjaehee said...

kamu sgt positif shake =)