Friday, February 19, 2010

semangat...


Pg td saya diberi oleh ALLAH SWT pluang utk menemani ibu m'hadiri satu kelas pngajian muslimah di kmpung.1st time saya dpt join muslimah di kawasan t'sebut.sbelum ni asyik dgn dunia sndiri, xjoin org kmpung, kbtulan cuti ni saya nk tgokla mcm mna kehidupan muslimah kat kmpung ni.

1st impression that I think is semangat.saya rsa muslimah kmpung ni bgitu berkehendakkan ilmu.tidak sperti di tmpat lama saya dahulu.stiap kali pngajian, muslimah xsmpai 10 org.tp di kmpung ni saya anggar'n lbih kurg 30 org.smpai di tmpat pngajian t'sbut saya ckup t'ghhezzutt..kelas pngajian diadakan di sbuah waqaf usang yg mnunggu msa utk mnyembah bumi.nasib baik kelas diadakan di tgkt bwah.klu nk kena naik mmg saya xberani memandangkan berat bdn saya dah naik.huhu.Betul kan.klu ade smngat nak mnuntut ilmu,keselesaan tmpat bukan alasan.

Saya lihat sudah ramai muslimah di dalam.rupenye, 90% adalah golongan veteran yg sudah punya cucu.mane muslimah moden??mgkin sdg kerja...mungkin...ade yg pergi b'sama jiran, naik basikal dan b'jalan kaki.masya allah.saya ckup kagum.smoga muslimah veteran ini dpt istiqamah.

Saya hnya m'bawa buku catitan beserta pen.tp mereka yg lain m'bawa buku rujukan yg digunakan oleh ustaz.masyaALLAH.bgitu malu saya.sanggup mereka beli kitab yg b'harga 39rggit utk mnuntut ilmu.bersemangat mereka m'baca kitab t'sebut.plbagai aksi saya perhatikan.ade yg membaca dlm k'adaan dekat w.pun sudah b'cermin mata.ade yg m'baca secara jauh.ade yg m'bawa buku ke tmpat yg terang.xkurang jgak yg mngantuk.dan yg mngantuk tersebut ialah saya.huhu.

Smoga saya dpt mncontohi smngat mereka dlm mnuntut ilmu..amiin.

1 comment:

lemontree said...

Alhamdullah moga2 selalu