Tuesday, May 18, 2010

cikgu jangan garang2

adik aku tgh bukak hadiah hari guru yang ayah aku dapat...
17 mei is my first time to celebrate teacher's day.and last time for dad celebrate it..next year dah retire...ape ada pada hari guru???
dulu masa sekolah, hari guru mesti berebut nak beli hadiah.hadiah yang selalu saya beri ialah sabun mandi. ape2 ntah kan??sekarang senang, byk sourvenier smpena teacher's day..saya xpernah mengharap ape2 hadiah dari students..saya xpernah mintak..saya xpernah mengimpikan hadiah yang berupa material....satu je yang harap...JADILAH INSAN YANG BERGUNA UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA..

bila saya berada di sini, saya mula faham.saya xpernah mintak para pelajar jadi best student.saya xmintak pelajar dapat A untuk subjek Sains...tapi..saya sentiasa doakan
"ya allah...lembutkanlah hati anak-anak didik ku....supaya mudah untuk menerima ilmu dan melakukan suruhanmu serta meninggalkan laranganMU YA ALLAH...."
saya begitu hangin kalau budak xsolat subuh...saya jadi geram, marah.........
semasa sambutan hari guru semalam, saya mnerima 2 , 3 ucapan daripada pelajar...
'untuk teacher sakinah, jangan garang2...'
masa tgh mengajar, saya pernah terdengar student bersuara...
'buruknya muka cikgu sakinah tu masa marah...'
ade jugak student menjerit masa saya tgh mngajar di depan....
'cikgu, jgn marah2 nanti cept tua...dah tua xlaku cikgu.....'
ketahuilah anak2 didik yang ku kasihi sekelian....
tidak pernah niatku untuk memarahi kalian....teguranku, marahku, nasihatku semuanya kerana ingin kalian menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara...
kerana aku lihat dalam diri kalian ada keinginan, kemahuan ke arah itu....tapi keinginan, kemahuan itu perlu di gilap selalu untuk menjadikannya kenyataan...\

SEMOGA KALIAN MENJADI MANUSIA YANG ADA NILAI DI SISI ALLAH...

2 comments:

lemontree said...

maree xpe jgn tampar hehehhe.....nk tau..lemon 2 kali hilang helmet sekali pancit taya moto hahaha....n mreka telah mngejutkan naga yg tido ngaummm

hadri aziz said...

budak2 zaman skarang dah makin BIJAK. Naik suara lah itu lah ini lah. (bebel cam org tua).
nasib baik SAYA tidak macam mereka~~fuhh..