Monday, June 15, 2009

seorang abi dalam hidupku...

hari bapak bila ek???tak tau...tak pernah amik tau.bila org dok sibuk wish father's day..then i want to involve too...yg pastinya kasih syg kina utk abi, not only at this momment, but it will continuosly and never stop.
abi yg snggup berkorban segalanya utk anak2 yg nakal dan byk hal.abi garang x??huhu...garang maaa..tau tak, kina takut ngn abi. sbb abi garang. tapi garang abi bertempat.


huhu..anda pernah tak kcik hati ngan abah anda...kina pernah tau.kdg2 kcik hati ngn abi.almaklumlaaa...org tua, pndapat org tua msti tak sama kn ngn org muda..kina nak cmtuh, abi nak camni...kina nak pi ctu, abi nak pi cni...beselaaa....tapi kina tau, abi msti nak ssuatu yg terbaik utk anak2nya...

tapi prinsip abi...kalau abi ckp mcm tu, mcam tu laaa kina kena ikut.no doubt, no objection.huhu...lalu kina pun akan membebel sorg2 sbab tak puas hati.but, finally kina dapat gak terima.kina tahu...abi buat cmtu sbb nak yg terbaik utk anak2 nya...
pernah satu hari, kina ada program agama. tapi tak de kawan nak pi.mntak izin kat abi, tp abi x bg..huhu....kina tak puas hati...pliks laaa.bukan nak buat mnde tak elok pun, apsl tak bg jgak.lpas tu umi ckap, kina...redha je.abi tak bagi sbb abi risau keselamatan kina.nak pi sorg2 tmpat yg kina tak biasa.skrg kn mcm2 kes. abi nak anak2 abi smua selamat.huhu...sdey laaa...


'kina sayang abi tak?'
'mestilaa sayang'
'kalau kina sayang abi, jangan buat benda yg melanggar syarak, aurat kena jaga, maruah diri, solat jgn tggal...., kalau kina tak ikut syariat, nnt abi yang kena soal dulu..abi yang kena seksa dulu sbab kina bawah tanggung jawab abi tau...'
sob..sob


Semoga abi dipermudahkan segala urusan.

SEMOGA ABI BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT...amiin

8 comments:

Aidy Shahiezad said...

selamat hari bapa gak la... ;)

eDry lurGh.. said...

sampaikan salam drpd zul kpd abi..
huhu..
rindu nak jumpa parent kak kina...
dah lameee sgt x jumpa family kak kina..
sampaikan slm kat adik bradik kak kina..
huhu..
miz u alll

Anonymous said...

amiin...
semoge abi sihat sejahtera

kiyo said...

Slamat Hari Bapa... Sampaikan kat Abi tau... Kte cr present jom. Nak bg ape ye? nnt lpas exam, kyo carik...hahahaha

Monkey D Luffy said...

ko panggil abi ek

@xiM said...

my dad pun macam ur dad jugak..

kalau dia kata A,sila lah ikut A,jangn nak tukar jadik B atau C..Kelak buruk padahnya..hehe

sgreed..seorang ayah memang nak yang terbaik untuk anak anak nya//

CeritaMenarik! said...

CeritaMenarik!

emmm.. Aminn... nice posting..

coment back my posting..
or join followwer me..

CeritaMenarik!

myjaehee said...

kem salam kat pakcik hashim ek ;p