Tuesday, September 29, 2009

aku yang melukut di tepi gantang

Aku org bujang,belum ade suami,anak2...tp diorg suke cite hal suami,hal anak2,hal bilik tidur,hal2 dlm baju.citer dpn2 aku..aku xtau nk respond ape.aku pn t'sengih2 je mcm kerang busuk.seolah2 aku pn byk sgt pnglman hal2 blik tdo..aku sngka baik.may be diorg nk aq amik iktibar drpd kisah diorg..tp aku mmg xsuke.sbbnye,smbang hal2 mcm ni cmpur dgn kaum yg b'lainan jntina skali..

Aku hanya sandaran,gaji pun dibayar ikut hari bekerja..duit pn xde melimpah-ruah.tp..alhmdulillah,rzeki ALLAH sntiasa cukup.diorg suke tnjuk'n katalog mnde ape2ntah kat aku.aku hnya mmpu belek 5,6 kali.seolah2 aku sgt berkenan dgn mnde alah tu.sbnrnya aku mmg b'kenan...tp aku masih berhutang...saman pn xbyar lg.huawawawa...so,aku letak balik brg yg aku berkenan td.aku rsa ok berniaga msa bertugas.nk cari sumber pdpatan lebih la katekan...tp aku mmg xsuke,klau smpai lupakan priority.nnt kt akhrat nk jwab ape?huhhhh...

Aku masih mentah...diorg dah masak ranum.aku slalu nk jadikan diorg cntoh n rolemodel dlm tugasan.tp aku konpius.diorg slalu buat mnde yg dilarang.msa bljar,aku diajar senyap bila org len tgh bercakap.tp diorg suka bising jgak.mne satu yg betul?I got confused daaa...

semoga aku dapat menjadi pendidik yang diredhai ALLAH dunia akhirat...
syoknya raya.....

3 comments:

Bro_mie said...

jom ke umah maya bro, ader benda bro nak citer gak...

imannuha said...

assalamualaikum!lamanya akak tak singgah kat sini!mengajar kat sekolah mana sekarang?

myjaehee said...

mmg kte pon segan kkdg tu..