Wednesday, September 10, 2008

salam ramadhan untuk warga darussakinah

darussakinah- rumah sakinah...

tapi bukan umah aku..huhu..umah yang menempatkan anak-anak yatim khusus bagi lelaki sahaja. sabtu lepas allah memberi kesempatan utk kina melawat warga d.sakinah...alhamdulillah semuanya sihat dan baik-baik sahaja. walaupun tak sampai 24 hours kat sane tapi sempat untuk berbuka puasa dan bertarawikh dengan warga d.sakinah...b4 bukak pose kina join knak2 tuh tgok tv..citer soleha...huhuu...diorg nak tukar channel lain tapi kina cakap...alaaa... biar jerla citer nih...heheheh...waktu tuh i got flu...so, i bring tissue with me...then, budak2 tuh cakap aku nangesss...nges..nges...tak der masanya aku nak feeling lbih2 sampai nanghes...walhal masa tuh kina tngah lap mukus yang mengalir tak mau berhenti...aloohai....budak2...sabor jer eden..lpas tuh kina wipe my nose...budak2 tuh cakap kina korek idung...adusss...

ha...akak batal pose sebab korek idung...

Ya ampun....bila masa k.kina korek hidung... ijust wipe my nose..huhuu...bila masa plak korek hidung batal pose, setahu kina korek idung perkara makruh ketika berpuasa jer...aloohaaaiii....budak2 nih huat aku sakit perut jer. cerekarama malam tuh lg laaa....ntah ape2 bnda jer yang depa ulas..tak larat aku nak gelak.

b4 masuk tidur aku dgar budak takbir raya...kak, dengar tak takbir raya...aku musykil gak. tu haa...abang saya tuh dah gila..huhuh...adr olak ckap abg dia gila....aku tgok semua lampu tutup..owh..rupanya ada sorg budak tu dok kat dalam bilik dengan lmpu tak pasang dan menjerit-jerit bertakbir...huhuu...syahdu plak aku rasa....msti dia teringat kat mak abah dia kan.....tik..tik..tik...air mata aku pun merembes kluar, lantas aku trus masuk bilik...nasib baik bdak tak perasan yang aku dah feeling lebih....

1 comment:

Anonymous said...

huhu..batuk dan selsema.. aku, ko dan mak.telefon mak semalam .mak batuk dah kurang..ubat dah habis.suruh mak beli lagi. mak kirim salam. Ramadhan Kareem~