Monday, July 13, 2009

the great transformation

dulu lain, sekarang aku dah lain...
dulu masa praktikum aku jadi teacher sbb ajar sains, skrg aku dah jd ustazah sbb ajar agama (J-qaf)
mmg lain benar rsanya ajar sains dgn ajar agama...
dulu ajar sekolah rendah, skrg plak ajar sekolah menengah
lagi lain rasanya...budak sek menengah matang, semua kt instruct jer, sek rendah...smua nak kena tulun buatkan...

dulu sek aku kawasan pekan, skrg ni aku ngajar kaw luar bandar gilaa....
pernah satu hari, aku pi sekolah ngn motor...lpas tuh abih taik lembu berselepat kat tgh jalan...
huhu...mmg adventure...tapi lg adventure kat sabah, sarawak laaa...
dulu satu kelas smpai 45 org, skrg satu kelas tak sampai pun 20 org...
mmg relaks laaa

ajar sek ren ngn sek men mana lg besh???
hmmm..i prefer ngajar sek ren. lg..best...budak2 selalu buat aku tergelak sorg2..

hari tuh msa aku ngajar ade sorg bdak drjah 1, tlg picit leher aku....hehehe....kalau budak ting 1 buat gitu kat aku, msti haru jadinya kan???


9 comments:

arsaili said...

salam..kina ni pengkhususan apa? sains ke pendidikan Islam...terconfuse skit

Monkey D Luffy said...

aku ada rupa darjah satu

meh aku urut

muahaha

fareast said...

Teruskan usaha untuk mendidik anak bangsa. :)

kekcoklat said...

Salam cikgu Kina..

Bestnye ngajar. Ni trase nak tukar bidang plak... Hahahhaha

kina said...

oppsss...jgn confuse ek...i'm majoring in chemistry..huahaua....

kina said...

aikkk...monkey dah mengarut....ko rupa bapak budak darjah 1 laaaa

kina said...

thank you fareast...doakan supaya kina dapat menjadi guru yang berajay di dunia dan akhirat

kina said...

kiyo....mehla jd cikgu...biar semua anak abi,umi jd cikgu..hauahauha

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

keena dpt j-qaf??
j-qaf utk skola rendah kan??