Monday, May 4, 2009

mother's day

selamat hari ibu

umi, mama, ibu, embok, mak....semua membawa 1000 pengertian.
kwan pernah tnya kat kina
'nnt dah dpt anak, nak anak pggil awk ape??'
'kina suke lg klu anak pggil kina 'umi'

hmpak mcm mak yg bertanggungjwab gitu....hehehhe
apepun, smua membawa maksud yg sama kn???mother's day bila??huh...taktau...aku tak pernah nak amik tau.hari2 msti bg spesel kat umi. bukan msa mother's day jer kan???
tp nak buat jgak laaa n3 sempena org cbuk ckp pasal mother's day

ketabahan umi membesarkan kami 9 beradik.umisanggup berhenti kerja sebagai seorg guru nak membesarkan kami adik beradik. sanggup meninggalkan alam kerjaya yang menjanjikan kemewahan sebab nak tgok anak2 membesar depan mata.hmmm....kina sanggup ker???huhuhu....so far, x sanggup kot.sbb blum merasa ada anak..taktaula nnt dah ada anak kn??....semoga kina menjadi ibu yg sanggup berkorban demi anak2nya

umi yg sanggup mengenepikan kepentingan peribadi demi kepentingan anak-anaknya....

huhuh....baiknya umi.anak umi ni je yg selalu tak baik, nakal, tak dgr cakap, pentingkan dirI sendiri....maaf ye umi..kina selalu buat umi marah....

YA ALLAH...AMPUNKANLAH KEDUA-DUA IBUBAPAKU DAN RAHMATILAH MEREKA SEBEGAIMANA MEREKA MEMELIHARA KAMI SEDARI KECIK....dulu umi pernah suruh kina belajar kat tempat ni...tapi kina degil.xmau dgr ckap..hehehh

6 comments:

bozzobattousai said...

tempat apa tuh kina? cam masjid je...

myjaehee said...

cam tak sabo je nak jd umi... huhuhu

sesuai sgt dah ni...

Aidy Shahiezad said...

slamat hari ibu gak untuk semua ibu-ibu dan bakal ibu sekalian... ;p

ARYN said...

tmpt pe tu..kuis? kesas? kisdar?

Monkey D Luffy said...

bertuah emak ko ;p

Anonymous said...

tmpat tu darul quran Jakim,kat kuala kubu bharu